Sunday, October 21, 2007

Bila dah namanya beraye...

Hari Sabtu hari tu, 20 Oktober 2007 aku beraye sakan ngan kawan2 lawyer aku kat JB. Dr JB, pegi ke Kulai, pstu ke Pontian, smpila ke Felda Kledang kat Kota Tinggi. Kluar rumah pkl 10.30 pagi baliknya pukul 10.30 malam. Yg seronoknya...selain dpt jmpa kawan2 lama..aku dpt gak berkenalan ngan kawan2 baru. Yg slame ni jmpa kat ct cuma pndg n senyum je...skrg ni dah boleh bersembang..bebual..siap beraye skali.
Bila dah namanya raya...konfemla banyak makan. Kat rumah Yan, dia dah masak nasi lemak n laksa nyonya. Pstu pegi rumah Azam. Dia ni kira kwn baru aku la. Kat rumah Azam makan kuih-muih tp sbb beraye ramai2..so smbil2 nyembang tu dok menyuap jgk kat mulut..tau2 habis satu balang. Haha...buat malu saja. Lps g rumah Azam...g rumah Abid plak. Abid ni tunang si Azam. Kawan baru aku gak. Pun makan kuih gak tp sama jgk kesnya ngan kat rumah Azam. Kunyah2..tau2 habis kuih. Pastu..g rumah Aidah kat Pontian. By this time..perut dah mula penuh. Pundi kencing pun dah nk mula penuh. Tp...dah namanya raya...penuh2..kosongkan...pastu isi lagi. Kat rumah Aidah lg horror...dah habis sebalang...ditambah lagi. Dah tambah...habis lagi...ditambah lagi. Kah!Kah!Kah!Punyala tak tau malu kitorang.
Lastly aku g rumah Faeeza kat Kota Tinggi. Yg ni aku g sorang2 sbb yg lain dh pernah g. Aku plak mmg nk hnto dia balik rumah...so kira skali harung la. Smpi rumah Faeeza mak dia dah masakkan mee siam (bihun goreng). Makan lagi. Pstu balik rumah aku...perut dah kenyang...mata pun mula berat. Lps salin baju, buat pape yg patut apa semua...bam...tido dengan nyenyaknya. Tp esok bangun pukul 12 tgh hr gak. Punyala tak senonoh anak dara Hj Ramli ni. Tp hr Ahad tu aku tak g mana2 la. Dok kat rumah je. Dah tak larat nk jln2.
Begitula bila dah namanya beraye. Tmpt yg tak pernah pegi pun blh smpi.Org yg tak pernah berbual2 ngan kita pun blh rapat. Seronok jgk jln2 ramai2 ni. Tahun depan kena join lagila kalau diorang nk buat lagi.

No comments: