Wednesday, March 4, 2009

Sampaikan masa untuk diri sendiri pun takde...

Baru-baru ni, adala dua...tiga orang colleague aku tegur aku, kenapa tak update blog? Aku cuma sengih je n aku cakap..memang serius tak sempat. Nak menghadap komputer pun bercinta. Buat masa ni memang serius aku tak sempat2 nak surf internet...nak update blog ke hape ke...Pagi2 pukul 5 pagi dah bangun...gedebak gedebuk siap2 nak g keje. Smpi ofis terus get ready nak g court. Kat court tu plak tgk keadaan. Kadang2 smpi petang kesnya...kdg2 smpi tgh hari je. Tapi kalau smpi tgh hr pun, balik dah nak pikir kes esok plak. Nak pikir nak buat report dan sebagainya. Pukul 7 lebih baru balik.
Sampai rumah, badan dah letih...tau nak tido je. Tapi takleh nak tido lagi sbb fail2 utk kes esok tak baca lagi. Nak kena prepare soalan2 yang nak ditanyakan kat saksi-saksi dan sebagainya. Call orang sana...call orang sini confirmkan dia datang ke tak. Pang...pung...pang...pung...dah pukul 1.00 pagi. Baru dapat tido...esoknya pukul 5.00 pagi dah bangun. The same routine again.
Hujung minggu plak...kdg2 balik kampung...kadang2 bersihkan rumah...internet plak takde kat rumah...so...memang tak berkesempatan gile. Hectic betul keje ni. Sampaikan masa untuk diri sendiri pun kdg2 takde. Kalau ada pun, sgtla sedikit dan terlalu berharga. Kdg2 aku rasa...masa yang aku ada untuk diri aku sendiri ialah masa aku tido waktu malam tu je. Time tido tu la aku betul2 dpt relaks..dapat pegi Itali ke..Australia ke...mana2 punla tmpt kat dunia ni...hahaha..dalam mimpi of course. Tapi...itulah kehidupan namanya. Dah nama bekerja. Itulah rutin hariannya.
Takpe...takpe. Pahit tu..insyaAllah..manis hujungnya. So, to my friends, sorryla dah lama tak update blog. Dalam otak ni penuh dgn cerite2 yang nak diceritekan...tp masa tu yang takde. Masa yang ada terlalu berharga. Di tambah dengan faktor2 kemudahan yang aku takde lagi. Dari bulan 9 aku join service, sampai sekarang komputer tak dapat lagi. Nak buat report ape smua kena tumpang komputer orang. Tapi takkan nak slalu menumpang orang kan...nanti nyusahkan orang tu plak. So, hujung2, mana2 kerja yang berkaitan internet...tergendala. Ish...ish...ish...

No comments: