Wednesday, November 28, 2007

PJK???

A : Aku tido rumah bos aku malam ni sbb esok aku nak pegi Gopeng.
Nanti papehal aku bagitau
B : Kalau ko tido rumah bos ko, takpela. Lain2 kali jela aku tepon. Ko pegi Gopeng buat
pe? Pegi Gopeng tu jalan elok2. Maklumla, orang dah nak bertunang.
A : Ko tak tengok lagi aku sekarang. Bertambah macho.
B : Geli aku bertambah macho! Ko tu cuma layak dapat title PJK je tau tak!
A : Ish, apa plak PJK. Aku ada title AMN la.
B : AMN? AMN tu ape? Takkan Ahli Mangku Negara kot!
A : Ahli Macho Negara
B : Hak tui! Geli aku Ahli Macho Negara. Mananye Ahli Macho Negara. Ahli Membuncit
Negara adala. Ko tau tak PJK tu ape sebenarnya?
A : Takpela. Aku tau tapi tak nak dengar ko cakap.
B : Yela...orang tu manala nak dengar cakap kita lagi sekarang.
A : Ko tu yang dah ada PJK dah la. Lagi nak bagi aku.
B : Hoi! Ko kata aku buncit heh? Takpe...takpe.
A : Eh, mana ada? Ni fitnah ni.
B : Yela, PJK tu kan Perut Jauh Ke Depan. Perut jauh ke depan tu buncitla.
A : Ya Allah! Eh, Ngah...aku tak tau pun maksud PJK tu Perut Jauh Ke Depan. Aku takde
niat pun nak kata ko buncit. Oooo...kira tadi tu ko mengata aku la heh? Tula, niat tak
baik...kan dah kena kat diri sendiri. Tuhan bayar cash.
B : Habis tu, ko ingat PJK tu ape time aku cakap ko cuma layak dapat title PJK?
A : Aku ingatkan Pingat Jejaka Kacak ke. Hahahaha.... (Gelak besar)
B : Hak tui! Geli aku Pingat Jejaka Kacak. Tak kuasa aku nak bagi ko title macam tu.
(Gelak besar jugak)
Dialog ni adalah antara aku ngan Fuad baru2 ni. Kah!Kah!Kah! Bila teringat balik, memang blh buat aku senyum sorang2. Punyala perasan mamat tu. Selama ni kan memang bila sbt PJK tu orang memang dah tau maknanya Perut Jauh Ke Depan. Dia boleh ingat PINGAT JEJAKA KACAK!!!! Hahahahaha...Fuad! Fuad! Memangla haru biru betul ko ni.
Moral of the story, tak semestinya apa yang kita paham, orang lain pun akan paham sama macam kita paham. Rambut sama hitam. Hati lain2. Akal pun lain2. Kdg2 orang tu br nk blajo, jd dia bertanya. Tapi, jangan gelakkan dia bila dia tanya. Bodoh macam mana pun pada kita soalan tu, kita tetap kena jawab dengan baik. Kita mungkin ada ilmu lebih sket, jd orang yang tak tau tu, of coursela akan tanya kat orang yang tau. Actually, aku nak relate kan dgn peristiwa yang aku crite sebelum ni. Tapi...ada related ke? Hahahaha...

No comments: