Wednesday, February 13, 2008

My Last Day

Semalam adalah hari terakhir aku bergelar Pelatih Dalam Kamar. Kalau sebelum ni nama aku ditulis begini "AZREEN YAS BINTI MOHAMAD RAML (PDK)", tapi sekarang ni dah takde dah. Hahahaha...makin berdebar aku bila habis chambering ni. Makin banyak benda yang nak kena pikir. Lepas ni tanggungjawab aku pun akan bertambah. Mungkin akan dapat satu portfolio kalau aku terus kerja kat tempat aku chambering ni. Kalau tak terus keja kat sini, aku tunggu JPA panggil. Bila JPA panggil, aku mungkin jadi Majistret ke, Timbalan Pendaftar ke, atau Penolong Kanan Pendaftar, tu pun bertambah jugak tanggungjawab. Lepas ni pun dah nak pikir pasal duit keta, nak bagi duit kat mak bapak aku bulan2...keja...nak kawin..macam2la.
Ya Allah, semoga ko permudahkan segala urusan kehidupan aku. Tapi yang menyerabutkan kepala otak aku sekarang ni pasal result Ethics Course aku. Smpi sekarang result tak dapat2 lagi. Bila tak dapat result, aku takleh filing borang untuk longcall. Bila takleh filing, bermakna lagi lamala aku ni nak kata lawyer pun bukan, chambering student pun bukan, legal clerk pun bukan. Bak kata master aku, "You'll become a unique creature of this firm." Hahahaha..klako!Klako!
Papepun, aku bersyukur sebab aku dapat menghabiskan chambering aku selama 9 bulan ni dengan jayanya. Masih banyak lagi yang aku perlu blajo. Dengan habisnya chambering ni bukan bermakna perjalanan hidup aku sebagai lawyer dah habis, tapi actually baru bermula. Perjalanan aku masih panjang. Semoga Tuhan mempermudahkan segala urusan aku dan sentiasa membimbing aku agar aku sentiasa berada di jalan yang lurus.Amin!

No comments: